Poškozenou část Libeňského mostu čeká demolice. Práce by měly být zahájeny v průběhu března

31. leden 2024 15:59

Kompletní přestavba Libeňského mostu v Praze nejspíš začne o několik měsíců dřív než bylo původně v plánu. Vyplývá to z dnešního rozhodnutí odborníků, podle kterých není možné na poškozené části zajistit bezpečný provoz. Kvůli technickému stavu konstrukce na Rohanském ostrově po mostě od poloviny ledna nejezdí ani tramvaje. Technická správa teď začne s přípravou demolice a navázat chce plánovanou rekonstrukcí.

Rozhodnutí se týká části takzvaného inundačního mostu na Rohanském ostrově, která je teď uzavřená. Rozhodnutí odborné rady umožní začít s přípravou jeho demolice a výstavbou nového mostu. To v podstatě tedy znamená, že kompletní rekonstrukce Libeňského mostu začne s předstihem už v příštích měsících.

Čtěte také

„Budeme postupovat podle plánu, který už byl připravený. Právě touhle etapou jsme totiž chtěli rekonstrukci zahájit, protože už od počátku bylo zřejmé, že jde o nejslabší část celého soumostí. Příprava potrvá několik týdnů s tím, že samotná demolice by mohla být zahájená v průběhu března,“ říká generální ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák.

Záležet bude také na tom, jak rychle se podaří demolici připravit. Úředníci ještě prověří platnost všech povolení, které plánovaná rekonstrukce Libeňského mostu má. Původně měla demolice takzvaného inundačního mostu začít v srpnu, práce by se tak měly výrazně uspíšit.

Posílení provozu v okolí

Ohledně obnovení provozu technici prověřovali několik možností dočasného zabezpečení. Podle technické správy komunikací i vedení města se ale nevyplatí ani finančně ani časově.

Čtěte také

Jejich vybudování by zabralo několik měsíců a tou dobou už stejně měly práce začít.  Tramvaje po mostě jako takovém jezdit nebudou, v plánu je alespoň částečné posílení provozu v okolí.

„To, co připravujeme, je nová tramvajová spojka, která by umožňovala, aby tramvaj pojížděla až za patu směrem k Palmovce a vzniklo funkční pěší propojení mezi Libeňským mostem a Palmovkou,“ doplňuje Jozef Sinčák.

Teď cestující vozí náhradní autobusy, ty ale podle Sinčáka musejí jezdit delší trasou a to je problém především v dopravní špičce. Prodloužení trasy tramvají by mělo začít fungovat zhruba do poloviny února. Hlavní část rekonstrukce má podle původního harmonogramu trvat zhruba dva roky. Většinu konstrukce nahradí replika, původní zůstanou jen základy pilířů.

Spustit audio

Související