Nové Café Nezisk pomáhá zviditelnit neziskové organizace. Dejte si kávu a podpořte některý z projektů

8. prosinec 2021

Pražírna Mamacoffee otevřela na konci listopadu svoji vůbec nejmenší kavárnu o výměře 10 metrů čtverečních. Kavárna není zajímavá pouze svou velikostí, ale také tím, že bude každy měsíc spolupracovat s jednou neziskovou organizací.

„Koncept je takový, že každý měsíc se nám tu prostřídá jiná nezisková organizace. Primárně bychom chtěli pomoct organizacím mít nějakou platformu, jak se zviditelnit. Nejen fyzicky tady v kavárně, ale i třeba přes marketing Mamacoffee, přes naše sociální sítě. A jako bonus k tomu, tak veškerý zisk po zaplacení provozních nákladů a DPH by měl jít této neziskové organizaci,“ přibližuje manažerka kavárny Rachel Pojarová.

Kavárna funguje na Pohořelci teprve krátce, první organizací, kterou si vybrala pro spolupráci, je Loono. Tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a dalších profesionálů se zaměřuje především na prevenci nejrůznějších onemocnění. Jejich nejznámějšími kampaněmi jsou PrsaKoule a Žiješ srdcem. První nabádá k samovyšetřování a učí, jak na to. Druhá se pak věnuje prevenci kardiovaskulárních onemocnění. Loono má ale ve svých aktivitách záběr mnohem širší.

S dalšími organizacemi se bude kavárna domlouvat, některé se samy ozývají, je to pro ně jedinečná šance, jak o sobě dát vědět.

„U menších neziskovek, se kterými bychom pracovali, bychom chtěli ukazovat jejich produkty. Některé nám psali, že třeba pečou vlastní cukroví a pokrmy, takže ty by se tu daly prodávat. A chtěli bychom je více zveřejňovat na našich sociálních sítích, máme možnost s nimi natočit podcast o jejich projektu a dostat je do povědomí,“ popisuje budoucnost manažerka kavárny.

autoři: Václav Müller ,
Spustit audio