Z Barrandova do Holyně by měla za necelý rok jezdit přímá tramvaj. Dopravní podnik oficiálně zahájil stavbu její trati

11. červen 2021

Za necelý rok by měli mít cestující v okolí Barrandova zase o něco pohodlnější cesty domů. Pražský dopravní podnik začal v pátek oficiálně budovat prodloužení trati z Barrandova do Holyně, kam po dokončení nově pojede přímá tramvaj.

Prodloužení trati na Barrandově je pro místní zásadní. Doprava do Holyně je pro ně relativně obtížná – autobus ze Stodůlek tam jezdí celkem často, ale kvůli zajížďkám v různých částech Barrandova je cesta dlouhá. Ze současné konečné tramvajové zastávky Sídliště Barrandov pak musí jít ještě asi 15 minut pěšky, případně využít příměstskou vlakovou linku na okraji Holyně.

Nová, zhruba kilometrová trať, tam pojede z Barrandova přímo a dělníci na ní za přibližně deset měsíců vybudují také dvě nové zastávky.

V budoucnu by tramvaj měla vést ještě dál. Město v nedávno schválené upravené strategii rozvoje tramvajové sítě počítá s tím, že by na prodloužení kolejí do Holyně navázala stavba trati až do Slivence. Nejdřív ale musí vyřešit majetkové poměry.

Město plánuje prodloužení i dalších tratí

Prodloužení na Barrandově není jediná trať, kterou město v blízké budoucnosti chystá. Minulý týden zprovoznilo trať z Pražského povstání na Pankrác, kterou chce výhledově prodloužit až na Budějovickou a která má mimo jiné sloužit i jako náhradní doprava při stavbě metra D, kdy bude mimo provoz stanice Pankrác na lince C.

V Praze 4 pak letos město chystá stavbu trati z Modřan do Libuše, která má později vést až na Nové Dvory, kde bude další ze stanic metra D. V přípravě jsou i například trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina, spojení z Kobylis do středočeských Zdib nebo dlouho zvažovaný, a nakonec už připravovaný, návrat tramvají na Václavské náměstí po zhruba čtyřiceti letech.

Spustit audio