Radní schválili nová pravidla pro reklamu v centru Prahy. Zmizí světelné prvky a velké poutače z výloh

9. prosinec 2019 14:44

Blikající nápisy na obchodech byste už za pár let neměli v centru Prahy vidět. Obchodníci totiž budou muset dodržovat nová pravidla označování provozoven, která schválili pražští radní.

Nová pravidla například nastavují, že už nebude možné používat sériově vyráběné světelné nápisy, které ještě navíc třeba rotují. Na poutačích obchodů nesmí být taky třeba zobrazení toho, co si v obchodě koupíte - radní pro kulturu Hana Třeštíková z uskupení Praha Sobě uvedla jako příklad model trdelníku na vývěsním štítu stánku. Stejně tak není možné na panely dát třeba velkoplošnou fotografii nebo křiklavě barevné obrázky. Podobně pak nápisy nesmí být reflexní. Polepy můžou být jen na dvaceti procentech skleněné plochy výlohy. Vedení města chce citlivou reklamou zklidnit dojem, kterým centrum Prahy působí.

Výjimku na světelné poutače mají třeba pošta nebo lékárna, kde výrazné označení dává smysl. A nová pravidla navíc budou platit jen pro všechny budovy a objekty, které vlastní město a třeba je obchodníkům pronajímá. Podle radní Třeštíkové je to na Královské cestě asi 20 procent všech budov.

Město chce nová pravidla zanést do nových smluv, které s provozovateli uzavře. To znamená, že u některých budov a obchodů se projeví až po skončení těch platných. V zásadě je to ale tak, že když zítra s městem někdo novou smlouvu podepíše, bude se muset novými pravidly řídit. Tato pravidla chce převzít i Praha 1, ostatním městským částem, stejně jako soukromým vlastníkům budov v centru, je chce magistrát ukázat a jejich dodržování navrhnout.

autoři: Adam Bejšovec , jp
Spustit audio