Mrazivý leden má na svědomí víc havárií vody

10. únor 2017

Letošní leden byl nejstudenější za posledních 77 let. Společnost Pražské vodovody a kanalizace musela řešit celkem 467 havárií, to je o 11 procent víc než v lednu minulého roku. V pořadu K věci to řekl provozní ředitel PVK Petr Kocourek.

V mrazech je přitom náhradní zásobování pitnou vodou složitější, protože není možné použít klasické cisterny. Voda by v nich zmrzla: „Proto používáme vozidlo s osmikubíkovou cisternou, které objíždí oblast a vodu rozváží. Nově jsme zavedli službu zásobování vodou balenou ve dvoulitrových sáčcích v kontejnerech, kterých je zhruba sto,“ říká Petr Kocourek.

Zároveň funguje také služba zaměřená zejména na osoby se sníženou tělesnou pohyblivostí. Těm může PVK doručit balenou vodu až domů.

Voda v sáčcích je zdravotně nezávadná, kontroluje ji akreditovaná laboratoř. Voda v sáčku může i zmrznout, ale to nevadí, po rozmrazení je v pořádku a sáček to vydrží.

PVK nabízejí v nouzových situacích také asistenční službu. „Pokud praskne potrubí ve vnitřní části nemovitosti, můžete zavolat naši asistenční službu na telefon 212 812 212, služba přijede, odstraní nejnutnější problém a součástí služby je i refundace uniklé vody až do výše 15 000 korun,“ říká Petr Kocourek.

V mrazech je potřeba chránit vodoměr. „Zákazník je povinen o vodoměr pečovat, aby nezmrzl, takže zkontrolovat víko vodoměrné šachty, jestli těsní. A obalit vodoměr vhodnou izolací, třeba polystyrenem. Poškození vodoměru v případě zamrznutí platí zákazník.“

Spustit audio