Lidé chodí hlavně na komedie, chtějí se smát a potřebují se odreagovat, říká Petr Veselý z Divadla Na Fidlovačce

S nadcházející divadelní sezónou si Štěpánka Duchková pozvala do pořadu K věci člena umělecké rady Divadla Na Fidlovačce, herce a režiséra Petra Veselého. „Když mám někdy zapnutou celý den nějakou zpravodajskou stanici, tak bych večer taky nešel do divadla na tragédii,“ přiznává.

Po covidových opatřeních se kulturní scéna vyrovnává s další situací, která souvisí s rostoucími náklady na provoz. „V divadle se samozřejmě hodně svítí, ta spotřeba elektřiny bude poměrně veliká, ale uvidíme. Pokud to nabyde do nějakých ohromných výšin, tak bude asi nutné upravit výši vstupného. Ale vždycky by ta míra ceny vstupenky měla být taková, aby si to ten divák mohl dovolit,“ podotýká Petr Veselý.

Pandemie proměnila chování diváků, vstupenky už nenakupují s několikaměsíčním předstihem, ale nechávají to na poslední chvíli. A také preferují jiná představení.

„Lidé po covidu a po všem, co se děje ve světě, tolik nevyhledávají vážnější tituly. Chtějí se smát, potřebují se odreagovat. Já se tomu nedivím. Myslím, že to divadlo pro ně pak má takovou očistnou funkci.“

Nová divadelní sezóna

V repertoáru Divadla Na Fidlovačce není o komedie nouze, v květnu měla premiéru dramatizace celosvětového bestselleru Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách.

„Je to skvělá hudební revue, zatím jsme měli pořád vyprodáno. A to je opravdu takový zážitek, že tam bouří celý sál od začátku do konce. To je něco, co jsem strašně dlouho nezažil,“ zve na představení Petr Veselý.

V březnu 2023 se pak diváci můžou těšit na dlouho odkládanou premiéru hry Rain Man, v hlavních rolích s Matoušem Rumlem a Martinem Písaříkem.

„Pro novou divadelní sezónu mám jednoduché přání - aby k nám pořád chodili diváci, aby se u nás pobavili, a abychom to všechno vydrželi. Divadla a celá kultura toho po covidu zažila hodně, tak doufejme, že to vydržíme i dál,“ uzavírá Petr Veselý.

Jak nejistota dnešní doby ovlivňuje jejich obchodní plány? Mají v Divadle Na Fidlovačce nějaký recept na objevování zajímavých divadelních textů? A zmýlili se někdy ve výběru inscenace? Poslechněte si celý rozhovor.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová