Kdy pojede metro D?

Nová linka metra D by podle ředitele pražského dopravního podniku Martina Gillara mohla svézt první cestující v roce 2025. V té době by měly fungovat minimálně dvě nové stanice „déčka“, Pankrác a Olbrachtova.

„Máme od Rady hlavního města schválený celý úsek z Pankráce do Písnice. První úsek je mezistaniční úsek Pankrác – Olbrachtova. Teď pokračují jednání s majiteli pozemků. Myslím, že v roce 2025 už by metro mohlo vést klidně až na Nové Dvory,“ říká Martin Gillar.

A pokud by některý z vlastníků pozemků nechtěl svůj majetek prodat? „Máme zákonnou možnost vyvlastnění, ale ten proces může trvat i déle než pět let.“

Metro na letiště?

Podle primátorky Adriany Krnáčové je možné uvažovat o vedení metra na letiště odbočkou z trasy A. To je podle Martina Gillara nejméně výhodná varianta propojení Prahy a letiště. „Měli jsme už několik schůzek a analyzovali jsme víc možností. Odbočka z trasy A z úseku Bořislavka – Veleslavín, to by znamenalo zavření ačka z Devjic do Motola minimálně na dva roky. Troufám si tvrdit, že tahle varianta nedopadne. Mohlo by se ale odbočit až z Motola,“ vysvětluje ředitel DPP.

Signál v metru

Signál v tunelech metra podle ředitele Gillara už je, není ale veřejný: „Využíváme spoustu technologií, které jsou určeny pro naši interní zabezpečenou komunikaci.“ Problém s veřejným pokrytím spočívá v tom, že se město a dopravní podnik nemůžou domluvit s telekomunikačními operátory. „Jde o to, že se neumíme dohodnout na uzavření konkrétního kontraktu, ale troufnu si tvrdit, že jsme ve finále na těch dohodách,“ říká Martin Gillar, „plán pokrytí si pak budou určovat operátoři sami podle poptávky zákazníků.“

Spustit audio