Jestli se bude Libeňský most rozšiřovat, nebude to na úkor chodců a cyklistů, slibuje radní Dolínek

19. únor 2016

Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD odpovídal především na otázky ohledně Libeňského mostu a jeho oprav. Podle něj magistrát dělá všechno proto, aby zůstal stát, tedy alespoň jeho část, která vede přímo přes Vltavu.

Libeňský most je soumostím pěti mostů a každý z nich bude ministerstvo kultury posuzovat a rozhodovat, zda se stane kulturní památkou. „My to bereme jako celek a teď připravujeme potápěčské práce a připravujeme sondáž do některých pilířů a další opravy. Jsou nutné proto, aby se nadále nezhoršoval stav mostu,“ říká Petr Dolínek.

Rozšíření mostu?

„Já jsem zdědil případ ve stavu, kdy mi bylo řečeno, že most je neopravitelný a bylo rozběhnuté výběrové řízení na nový most. Tak jsem si mohl říct, že ho zbouráme a postavíme nový, nebo se začnu zajímat o to, co se s tím dá udělat jiného. Nechali jsme si udělat analýzu, z které vyplynulo, že oprava je možná, ale že to může být dražší a složitější,“ vysvětluje Petr Dolínek.

Podle výběrového řízení by měl být nový most také o pět metrů širší. „Nikdy jsem nechtěl širší most, ale když už by byl širší, tak ne na úkor obyvatel. Nebyla by to dálnice, ale bylo by tam víc prostoru pro pěší a pro cyklisty,“ říká radní Dolínek.

Magistrát plánuje, že během oprav mostu bude tramvajové spojení mezi Holešovicemi a Palmovkou zachováno co nejdéle: „Provoz tramvají budeme zachovávat co nejdéle to půjde, dokud nám někdo nedá papír s razítkem, kde nám provoz zakáže.“

Spustit audio