Vedení Prahy schválilo finální podobu Terminálu Smíchovské nádraží

20. duben 2021

Rada hl. m. Prahy v pondělí schválila architektonický, urbanistický a technický koncept, který je podkladem pro plánované investice do projektu Terminál Smíchovské nádraží. Proti původním plánům došlo k mírným změnám.

Hlavním cílem projektu je umožnit cestujícím přestupovat mezi různými dopravními prostředky na jednom místě a zároveň ponechat prostor pro pěší. „Na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst,“ vysvětluje náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Na terminálu má být možné přestupovat mezi metrem, tramvajemi, vlaky a příměstskými spoji

Terminál bude mít podle plánů města několik úrovní. Z Nádražní ulice povedou podchody železnice k nástupištím. V druhé úrovni bude samotná stanice, která bude na stejné rovině jako dnes. Nad ní je v plánu terminál pro příměstské a dálkové autobusy – vznikne přemístěním nynějšího autobusového stanoviště Na Knížecí. Pod terminálem bude metro.

Práce město koordinuje se Správou železnic, která bude mít na starosti zejména rekonstrukci budovy nádraží a železniční stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. Vznikne také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City mezi nádražím a Na Knížecí.

Nádražní budova bude opravena a přibude čtvrté vlakové nástupiště

Schválený koncept počítá také se zakomponováním environmentálních prvků. V parkovacím domě by mělo být možné dobíjet elektromobily a elektrokola, svislé plochy terminálu budou osazeny zelení a počítá se také s instalací solárních systémů.

Dokončení v roce 2026

Náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09) uvedl, že město počítá s otevřením terminálu v roce 2026. „Očekáváme dva až tři roky přípravy stavby a zhruba dva roky výstavbu,“ řekl. Dodal, že náklady pro město, které budou zahrnovat zejména výstavbu nového autobusového terminálu a P+R parkoviště, jsou odhadovány přes dvě miliardy korun.

autor: ech | zdroje: ČTK , Magistrát hl. m. Prahy
Spustit audio