Ve vozovně Hloubětín je dokončena konstrukce odstavné haly pro tramvaje. Stavba bude mít ale zpoždění

1. září 2023 09:57

Před rokem začali dělníci stavět novou tramvajovou vozovnu v pražském Hloubětíně. Teď jsou práce zhruba v polovině. Postavená už je konstrukce hlavní haly pro údržbu tramvají i většina jejího opláštění.

„My teď vidíme hrubou stavbu takzvaných odstavných hal, to znamená, že tady ty tramvaje budou opravdu už zaparkované a budou čekat na výjezd na druhý den,“ popisuje technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Šurovský.

„Počítáme, že do Hloubětína by byly umístěny ty nejnovější tramvaje, které soutěžíme. Mají na střeše elektrickou výzbroj a spoustu komponent. Zatímco v minulosti bylo všechno pod podlahou a chodilo se k tomu z boku nebo zespoda, tak dnes je potřeba k těm tramvajím chodit zejména seshora.“

Pro dělníky a údržbáře tu proto vyrostou střešní lávky. „Tady je výrazně rozdělená role těch jednotlivých hal. Vzadu je údržbová hala, kde budou vozy na práci a bude tam třeba vytápěno. V těch dalších halách bude buď temperováno, nebo nic.“

Vozovna má být energeticky soběstačná, proto na střechu a boční stěny dělníci nainstalují fotovoltaickou elektrárnu.

Vozovna Hloubětín

„V tuto chvíli je nadimenzovaná tak, že nám bude dodávat energii do vozovny, aby byla co nejvíc soběstačná. Máme v tom energocentru připraveno místo na baterie, na úložiště, ale ten projekt nám umožňuje plochu té fotovoltaické elektrárny kdykoli rozšířit a mít možnost dodávat energii do sítě,“ upřesňuje ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.

Stavba měla skončit příští rok na podzim, bude mít ale zpoždění. Proč a jak dlouhé? Poslechněte si celou reportáž.

autoři: Tomáš Maleček ,
Spustit audio

Související