Suchej únor vám má ukázat, jestli máte problémy s alkoholem, říká organizátor kampaně Petr Freimann

Co s námi udělá měsíc bez alkoholu? A zvládají to více ženy nebo muži? Do pořadu K věci přišel organizátor akce Suchej únor Petr Freimann z Ligy otevřených mužů

Liga otevřených mužů pořádá už osmý rok kampaň Suchej únor. Spočívá v tom, že se člověk celý měsíc netkne alkoholu. „My nikoho nenutíme, aby nepil. Ale je to skvělá možnost, jak tu měsíční výzvu přijmout a jak my říkáme, zjistit, jestli ty ovládáš alkohol nebo alkohol tebe,“ říká Petr Freimann. „My víme, že zhruba 56 procent populace, což je každej druhej, má kolem sebe někoho, kdo ten problém s alkoholem má.“

Výzva vám má především ukázat, jestli máte s alkoholem problémy. „Pokud to nevydržíte do konce, může to znamenat, že máte problém, ale také to může znamenat, že byly okolnosti, kterým nešlo odolat, například narození dítěte,“ upřesňuje organizátor akce a prozrazuje, že většině účastníků Suchej únor zachutná. „Přes 50 procent lidí, který sucháč projdou, tak potom dlouhodobě snižujou spotřebu alkoholu, protože ty benefity jsou pro ně mnohem pozitivnější než to pití.“

Lepší spánek, vztahy a víc energie

Kdo se chce ke kampani připojit, může se uklidňovat tím, že únor je ze všech měsíců ten nejkratší. Lehké to ale i tak mít nebudete. „On je paradoxně docela náročnej, protože jsou všemožný Valentýny, masopusty a podobně a navíc lednový výzvy má každej, ale kdo vydrží s novoroční výzvou v únoru?“

Podle Ligy otevřených mužů se do výzvy více připojují ženy, kampaň ale byla paradoxně určená mužům. A co vás čeká, pokud sucháčem projdete? „Lidi si nejvíce chválí víc energie, lepší spánek, může to být kreativní mysl, může to být zlepšení vztahů v rodině a jsou to například sportovní výkony, stravování. Lidi to hodně spojujou se zdravým životním stylem.“

K Suchému únoru se začínají přidávat i bary a restaurace. „Mají třeba speciální nabídku pro sušiče. Zohledňujou to, protože těch lidí se zapojilo plus mínus šest procent populace, tak těch lidí jsou statisíce a už to jde těžko přehlídnout. Kontaktujou nás už i pivovary a výrobci alkoholu a chtějí s námi spolupracovat, protože už cejtí, že to pro ně není kampaň, která by se dala přehlídnout.“

Do výzvy se můžete připojit na www.suchejunor.cz

Pusťte si celý díl na novém audioportále mujRohlas nebo ve videozáznamu.

autoři: Štěpánka Duchková , jp