Smetanovo nábřeží získalo novou promenádu i stromořadí. Proměna bude pokračovat dalším úsekem
Praha chce ze Smetanova nábřeží vytvořit městskou promenádu. Dokončila jednu stranu ulice, kde je širší chodník, nové stromořadí a oddělená cyklostezka. Pokračovat chce i na druhé straně ulice blíže k Vltavě. Tam jsou teď dva pruhy pro auta a úzký chodník. Právě cyklistům, chodcům nebo hromadné dopravě by přitom podle magistrátu měla promenáda u řeky sloužit především.
Vedle nového chodníku je na nábřeží oddělená cyklostezka z řezané dlažby, která je těsně skládaná a nemá tak žádné spáry. Roste zde 17 stromů, stejný druh jako v nedalekém parku.
„V parku Národního probuzení jsou dva významné stromy, které trochu zasahují do uličního prostoru. Je to jerlín japonský a mahalebka, vybrán byl jerlín, který může někomu připomínat akát. Je to strom, který se do pražského prostředí hodí,“ doplňuje náměstek primátora Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě.
Kořenové systémy stromů jsou navíc provázané a dlažba udělaná tak, aby k nim stékala veškerá dešťová voda.
Nové tramvajové zastávky a zvláštní typ obrubníku
Na nábřeží vznikly také dvě nové tramvajové zastávky, ve směru do centra před budovou Národního divadla u Žofína a také u Karlových lázní. Změnilo se i okolí těchto zastávek s novou dlažbou, zajímavostí je obrubník, který má sraženou hranu a je tak bezpečnější. Nebylo přitom jednoduché takový nápad prosadit.
„Obrubníky jsou silným tématem pro památkovou ochranu. Zešikmená hrana obrubníku není původním prvkem v Praze. Ale je to dáno tím, že ten druh dopravy se proměnil a my hledáme současné způsoby. Právě o tom se vedly debaty, jestli to je nebo není původní prvek, jestli to pohledově vadí nebo nevadí,“ popisuje ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy Ondřej Boháč. Tento typ obrubníku ještě nikde jinde v metropoli není.
Jak budou úpravy nábřeží pokračovat? Poslechněte si od reportéra Jaroslava Hrocha.
Související
-
Metro D promění své okolí. Stavět se budou tisíce bytů, sportoviště, školy i poliklinika
Díky nové lince metra D mají v jižní části Prahy vyrůst tisíce nových bytů i školy. Investoři a hlavní město plánují postavit úplně nové čtvrtě okolo stanic modré linky.
-
CAMP zve na výstavu soutěžních návrhů Vltavské filharmonie. Jak mohla nová koncertní síň vypadat?
Všech 19 soutěžních modelů Vltavské filharmonie, včetně toho vítězného, si teď můžete detailně prohlédnout na výstavě v Centru architektury a městského plánování.
-
Začala plánovaná stavba tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská. Vznikne i parkovací dům
Pražský dopravní podnik začal stavět novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Sídliště Dědina. Plánoval ji několik desítek let. Hotová by měla být na konci příštího roku.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
‚Naše cesty se rozdělují.‘ Andrej Babiš a Monika Babišová se po 30 letech soužití rozcházejí
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
‚Obyčejně vede Amerika, teď je v závěsu.‘ Česko stojí v čele boje za svobodu, říkají američtí kongresmani