Producent seriálu #martyisdead o kyberšikaně: Mluví se o ní málo, vztah rodiče a dítěte je v tomhle klíčový

Filmový producent a předseda Asociace producentů v audiovizi Vratislav Šlajer mluvil s Lenkou Vahalovou o úspěšném seriálu Marty is Dead, který v New Yorku získal prestižní cenu Emmy.

Každoročně udělované americké televizní ocenění Emmy se předává v New Yorku, kvůli letošním opatřením si ale pro něj tvůrci seriálu nemohli dojet osobně. „Protože je lockdown a necestuje se, tak se to udělalo online. Sošek bylo víc, poslali je z New Yorku poštou,“ popsal online předávání cen producent Vratislav Šlajer.

Marty is Dead je osmidílný thriller inspirovaný skutečnými případy kyberšikany. „Je to příběh 15letého kluka, který na začátku příběhu umře. Vypadá to jako nešťastná náhoda, ale velmi brzy jeho otec objeví v jeho počítači podivné videa a zjišťuje, že ta smrt nebyla tak náhodná a že Martyho možná někdo k něčemu nutil.“ Seriál ukazuje na nebezpečí na internetu a je určený především pro mladé diváky a jejich rodiče. „Jeden z motivů seriálu je, že internet není zlý, jsou to lidi za internetem.“

Téma šikany na internetu si tvůrci pořadu vybrali kvůli tomu, že se o této problematice mluví málo. Děti, které se s něčím podobným setkají, se s tím ve většině případů nikomu nesvěří. „Děti od určitého věku už do svého světa své rodiče nepouštějí. Ten svět patří dětem a vy se do něj dostanete jen, pokud vám důvěřují. Vztah rodiče a dítěte je v tomhle hrozně klíčový.“

Seriál vysílala internetová televize mall.tv. Brzy bude mít pokračování a ponese název Anna is missing.

autor: jp