Organizátor pražské dopravy ROPID nakonec ustoupil od radikálních změn v linkách tramvají a autobusů. Přesto se Pražanům nové trasy nelíbí

26. únor 2015
Zprávy

Desítky dotazů a stížností přímo od obyvatel Prahy 6 si vyslechli zástupci společnosti ROPID na veřejné debatě v Národní technické knihovně. Diskuze se věnovala aktuálním změnám v pražské dopravě. Na nové trasy vyjedou autobusy 7. dubna, tedy ve stejnou chvíli, kdy začne fungovat prodloužená trasa linky A do Motola.

„Děláte všechno pro to, abyste lidem MHD znepříjemnili,“ říká paní Marie, která se svým osmdesátiletým otcem ztratí s novou úpravou linek přímé spojení mezi Petřinami a Novými Butovicemi, konkrétně autobusem 179. „Vůbec netuším, jak se tam teď dostaneme. Máme tam lékaře. Jezdíme z Nových Butovic na Zličín do obchodu.“

Právě nová trasa linky 179 ale taky autobusy, které nebudou zajíždět až k Vítěznému náměstí, byly předmětem dlouhé diskuze. Ředitel organizátora pražské dopravy, společnosti ROPID, Pavel Procházka ale ujišťuje, že o spojení lidé nepřijdou. Jen budou muset přestupovat.

„Nově se z Petřin do Nových Butovic dostanou s přestupem k zastávce Vypich mezi linkami 191 a 184. Obě linky zastavují v tramvajových zastávkách, přestup není nijak komplikovaný,“ uvedl Procházka.

Nové vedení linek představil ROPID potom, co původní, daleko razantnější změny městské části i magistrát odmítly.

„Městské části během tří týdnů shromáždily veškeré připomínky. My jsme se s nimi pak sešli a pokusili jsme se zapracovat do návrhu většinu z nich."

Magistrát a městská část Praha 6 chce ve změnách v dopravě pokračovat. Například vytvořit na šestce parkovací zóny. Anebo pruhy s přednostním právem pro autobusy.

„Toto přání má letiště, které nás výslovně požádalo o preferenční pruh. V případě, že státní správa řekne ano, umožnili bychom to, musíme vyhodnotit, jestli ho zavést nebo ne, protože by to jistě mělo nemalý dopad na místní dopravní situaci,“ vysvětluje náměstek pražské primátorky Petr Dolínek z ČSSD.

Fungování pozměněných linek i dopravy na prodloužené trase metra chce ROPID od začátku sledovat. Nevylučuje totiž ještě drobné změny.

autor: Kateřina Havránková
Spustit audio

Více z pořadu