Nový most přes Vltavu v pražské Troji prochází zátěžovými testy

20. srpen 2014

Nový most spojující pražské čtvrti Holešovice a Troja dnes absolvuje zatěžkávací zkoušky. Ty mají prověřit, jestli most zvládne provoz po plánovaných čtyřech jízdních pruzích a dvou tramvajových pásech.

Kdo by čekal řady tanků, které najedou na most, byl by zklamán, přestože podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka se i taková metoda stále používá.

Nicméně v tomto případě si stavaři vystačí s těžkými stroji a nákladními auty. Budou na most postupně najíždět až do noci, kdy je stálá teplota a statická měření jsou tak nejpřesnější.

V následujících dnech pak navážou kinetické testy, kdy se bude měřit, jak most odolává pohybující se zátěži. Těžká auta tedy budou po mostě projíždět různou rychlostí. A test pevnosti čeká i středový tramvajový pás, po kterém se budou prohánět čtyři tramvajové soupravy.

Řidičům se most otevře začátkem října

250 metrů dlouhý a 34 metrů vysoký most je součástí tunelového komplexu Blanka. Metrostav odevzdá jak most, tak celý komplex městu 30. září. Pak už ale bude na městu, kdy je uvede do provozu. Podle radního Jiřího Nouzy by auta a tramvaje na most měly vjet začátkem října.

Výstavbu mostu provázela kritika, zakázku vyšetřovala protikorupční policie. Hlavní výtka se týkala ceny, Praha totiž za most zaplatila téměř o 150 milionů korun víc, než se původně s Metrostavem domluvila.

Policejní vyšetřovatelé se zase o výstavbu zajímali kvůli podezření z podvodu a porušení povinností při správě cizího majetku. Předloni ale případ odložili. Podle města navíc není most postavený podle původního zadání a pokyn ke stavbě prý nedali politici, ale úředníci.

Na Trojském mostě v Praze začaly zatěžkávací zkoušky. Ilustrační mapka
autoři: Veronika Neprašová , kap
Spustit audio