Na stezce mezi Zbraslaví a Modřany začaly opravy. Cyklisté a pěší musejí objížďkou, bruslaři neprojedou

Na nejvytíženější pražské cyklostezce mezi Zbraslaví a Modřany musejí lidé nově využívat objížďku. Dál se ale dostanou jen cyklisté a pěší, bruslaři tudy neprojedou. Cyklostezka se kompletně opravuje. Práce potrvají maximálně do jara příštího roku a vyjdou na bezmála třicet milionů korun. Serveru iROZHLAS.cz to ve čtvrtek řekla Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací, tato pražská organizace má opravy na starosti.

Cyklotrasu mezi Zbraslaví a Modřany nově zdobí varovné červenobílé cedule. Začala totiž dlouho plánovaná kompletní rekonstrukce.

Jednu z nejfrekventovanějších tras čeká zpevnění podloží a dostane také nový povrch. Zároveň bude širší než doposud.

„Tato cyklostezka je velmi vytížená, byla již ve špatném stavu,“ sdělila serveru iROZHLAS.cz mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Opravy budou stát celkem 29,8 milionu korun a potrvají do jara příštího roku. Přesný termín dokončení není jasný, délka prací bude podle Liškové záležet na zimní výluce. „Pokud bude zima klimaticky dobrá, tak myslím, že do konce roku nebo v lednu jsme hotoví,“ upřesnila.

Cyklisté a pěší musí využít objížďku. „Tato část cyklostezky je sice uzavřená, ale má svou krátkou náhradní trasu – jede se vedle,“ přiblížila Lišková.

Neplatí to ale pro všechny. Lidé na in-line bruslích místem neprojedou, musí se proto otočit a jet zpět. „Pro bruslaře bohužel vhodná není,“ připustila mluvčí.

Místo oprav se bude stejně jako objízdná trasa během postupující rekonstrukce měnit.

Na ceduli uprostřed cyklostezky zatím stojí: „Vážení obyvatelé a návštěvníci Prahy, práce na rekonstrukci a rozšíření cyklostezky lze provádět pouze v období vhodných klimatických podmínek. Za omezení s opravou se omlouváme.“

Pražská cyklostezka A2 mezi Zbraslaví a Modřany se opravuje

Přes tři miliony cyklistů

V Praze je 515 kilometrů značených tras. Z toho 194 vede mimo komunikace s automobily. Počet cyklistů v metropoli loni poklesl. Sčítače jich v celém městě zaznamenaly zhruba 3,22 milionu. To je asi o 300 tisíc méně než v předešlém roce, jak vyplývá ze statistiky Technické správy komunikací.

Nejvytíženější cyklostezkou byla trasa A2 v Modřanech u křížení ulic Vltavanů a U Kina, kudy projelo 284 251 cyklistů, což je o něco méně než předloni.

Jen zhruba o 4000 méně jich projelo po Podolském nábřeží. Třetí nejvytíženější byla stezka na Rohanském nábřeží mezi Hlávkovým mostem a ulicí Ke Štvanici.

Počet cyklistů v pražských ulicích ale letos od března zhruba do poloviny června meziročně stoupl o 39 procent.

Desítky milionů do cyklotras

Praha chce podle mluvčího magistrátu Víta Hofmana letos do cyklistické infrastruktury investovat až 170 milionů korun, tedy o 49 milionů více než loni a o 153 milionů více než v roce 2017.

V květnu byla dokončena jedna z největších investic do cyklistické dopravy v hlavním městě. Vodní prostup Rokytka v Libni přišel na 48 milionů korun a spojil Prahu 8 a 9 na cyklostezce označené jako A26.

Technická správa komunikací letos vybuduje a opraví několik desítek kilometrů tras pro cyklisty. Plánována je stavba propojení vyhlídkové trasy Pražačka s cyklostezkou A25. Praha také letos chce prodloužit a rozšířit cyklostezku A1, a to od Radotínské lávky dál.