Letní řidičské trápení

23. červen 2004

Řidičům a cestujícím ztíží jízdy po Praze i letos v létě řada uzavírek důležitých ulic a výluk hromadné dopravy. K největším omezením budou patřit opravy Chotkovy ulice a tramvajové křižovatky na Výtoni.

Pracovat se bude také na Masarykově a Rašínově nábřeží, na Jižní spojce a na dalších komunikacích, řekli dnes novinářům zástupci magistrátu, správy komunikací a dopravního podniku. Chotkova ulice bude zcela neprůjezdná v červenci a v srpnu. Ve stejné době bude uzavřena křižovatka Výtoň. Dopad těchto omezení prý bude největší. "Sám z toho mám strach," uvedl ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek. Opravy se však podle něj léta odkládaly a je nutné je udělat. V Chotkově ulici dělníci opraví tramvajovou trať, vozovky, vodovod a zpevní podloží. Objíždět se bude přes Strahov nebo Letenským tunelem. Bude na řidičích, kudy se ulici vyhnou. "Pokud bychom vyznačili jednu trasu, nemůže to unést," řekl Heroudek. Očekává se, že omezení se nejvíce odrazí v ulici Milady Horákové. Na Výtoni dělníci kromě trati opraví i přilehlé vozovky. Podle předpokladů doprava kvůli tomu zhoustne v širokém okolí křižovatky, na severojižní magistrále i na druhém břehu Vltavy. Na Jižní spojce se plánuje oprava několika úseků. Zejména část mezi ulicemi 5. května a Sulickou bude nepříjemná, protože bude uzavřen celý jízdní pás směrem k Barrandovskému mostu. Řidiči budou jezdit v protisměru. Dělníci budou opravovat i Strakonickou ulici u chuchelského závodiště. Motoristé musejí v červenci počítat po čtyři noci s uzavírkou Letenského tunelu, v srpnu bude dva týdny neprůjezdný Strahovský tunel. S dopravními omezeními se přes léto setkají na mnoha dalších místech. Heroudek poznamenal, že letos se magistrát snažil rozložit uzavírky důležitých ulic na celou stavební sezonu. Mnohé opravy už byly provedeny. Ročně by podle něj bylo potřeba rekonstruovat ročně osminu délky hlavních ulic, tedy asi 100 kilometrů. "Nějak se to tomuto číslu blíží," uvedl ředitel odboru. Správa komunikací se podle ředitele Luďka Dostála snaží o to, aby byly uzavírky co nejkratší. Jednou z podmínek soutěží na stavební firmy jsou prodloužené pracovní směny. V noci se však prý kvůli stanoviskům hygieniků pracovat nemůže.

Spustit audio