Létající redaktorka se vydala za kulturou: Stromovka, lavičková galerie umění!

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ve Stromovce se koná lavičková výstava

Kultura prožívá v posledních pár týdnech doslova dobu temna. Galerie jsou zavřené, divadla nehrají a žádné koncerty se nekonají. Pro umělce pekelná doba a pro nás kulturní nadšence vlastně taky.  Přesto ale existuje jedna trošku netypická galerie v Praze, kde je otevřeno dokonce nepřetržitě 24 hodin denně. A zajít sem můžete třeba i se svým psem.

To si takhle kráčím Stromovkou se psem, rozhlížím se po parku a stromech a všimnu si řady laviček. Přijdou mi nějaké jiné než předtím. A tak k jedné přijdu zvědavě blíž a všimnu si, že v opěradle lavičky je umístěný obrázek. A že to tak mají i ty ostatní.

Ve Stromovce se koná lavičková výstava

A tak začnu pátrat, kdo za tímto krásným nápadem vlastně stojí. Je jím malíř Antonín Kopp, spoluzakladatel umělecké skupiny Pode Bal. A shodou okolností soused z Letné a taky kamarád. Tak se s ním spojím, aby mi o projektu Opři se v umění řekl něco víc a vyrazili jsme jednoho mrazivého, ale krásného a slunečného dne na procházku…

P.S.: Co se mi na tom moc líbí, je fakt, že když nemůžeme mi za uměním, tak se umění přesouvá za námi do míst, kam chodíme běžně třeba venčit své domácí mazlíčky nebo děti.

Ve Stromovce se koná lavičková výstava

Tak se tam běžte mrknout, protože já jsem z toho měla báječný pocit, že jsem si mohla užít trošku toho umění. A za to jsem vděčná všem tvůrcům a autorům výstavy.

Vaše #letajiciredaktorka

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová