Lávka přece jen bude

14. červen 2004

Rada Prahy 7 změnila stanovisko ke stavbě lávky na Štvanici a s navrženým řešením souhlasí. Původně jí vadilo, že bude nutné zbourat část nově vybudovaného nábřeží. To je však nezbytné i kvůli nově schválené kulminační hladině Vltavy, informovala dnes mluvčí Prahy 7 Helena Šmídová.

"Za sedmou městskou část mohu říci, že nemáme k územnímu řízení další připomínky, a to i přes to, že bude nutné rozebrat schodiště na nábřeží a sestavit ho v jiné úrovni," uvedl zástupce starostky Tomáš Vavřinec. Navíc architektonické ztvárnění je podle útvaru rozvoje v duchu vítězného návrhu soutěže, která byla na podobu lávky vyhlášena, dodal. Lidé se tak dočkají propojení Holešovic s Karlínem s tím, že Bubenské nábřeží a hlavně ostrov Štvanice budou sloužit jako sportovně-rekreační oblast. Výstavba druhé lávky, která spojí Štvanici s Karlínem, bude plně v kompetenci společnosti Rohanský ostrov project v rámci stavby komplexu River City. Lávka povede od Pražské tržnice na ostrov Štvanice. Je navržena jako zavěšená konstrukce se dvěma podporami v řečišti a dvěma na břehu. Je druhou etapou projektu zklidnění prostoru před tržnicí. Nyní končí první etapa, během níž je rekonstruováno Bubenské nábřeží a svahy břehů Vltavy mezi ulicemi Argentinskou a Komunardů. Výstavbu před dvěma lety zkomplikovala povodeň. Smlouvu o dílo na projektovou dokumentaci stavby lávky pro chodce a cyklisty podepsala Praha 7 se společností Němec Polák a architekty v roce 2001. Dokumentace stála sedmou městskou část zhruba 1,7 milionu korun. Po povodních zadalo hlavní město jako investor přepracování projektu firmě Výstavba inženýrských staveb.

Spustit audio