Konec kolon na Pražském okruhu a dálnici D1? Silničáři plánují jejich rozšíření o další jízdní pruh
Pokud jezdíte pravidelně třeba po Pražském okruhu nebo po D1 okolo Brna, tak nejspíš i vás obtěžují opakující se kolony, které způsobuje silný provoz. Už brzy by jich ale mohlo začít ubývat. Ministerstvo dopravy totiž plánuje některé dálnice v okolí velkých měst do deseti let rozšířit o třetí jízdní pruh.
„Kamiony jsou tam pořád, v neděli to bývá lepší, ale soboty bývají hodně špatný,“ stěžují si řidiči na silný provoz v okolí Brna. Třetí jízdní pruh tam má nově vzniknout mezi sjezdy Kývalka a Holubice. Ministerstvo plánuje rozšíření třeba také dvou částí Pražského okruhu nebo 24 kilometrů dlouhého úseku dálnice D5 mezi Prahou a Berounem. Se stavbou třetích pruhů budou dělníci začínat postupně. První práce by měli zahájit do dvou let. Například rozšiřování D5 ale začne nejdřív v roce 2027. Na vině je komplikovaný povolovací proces. „Povolovací proces je shodný u novostaveb i u rozšiřování dálnice,“ vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Plán ministerstva na rozšiřování dálnic kritizuje část opozice. Například člen sněmovního podvýboru pro dopravu Ondřej Polanský z Pirátské strany ho považuje za nesystémový. Lepší by podle něj bylo urychlit přípravu nových dálnic nebo třeba i železnic. „Tohle nemůže být řešení. Prostě přidat někde pruh neznamená vyřešit problém. To úzké hrdlo se přesune někam hlouběji třeba do města a může to způsobit další problém.“
Plán ministerstva naopak vítá třeba Ústřední automotoklub. Podle jeho mluvčího Igora Siroty může rozšíření dálnice o další jízdní pruh snížit počet nehod až o 20 procent.
Nejnovější zprávy
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka