Končí prověřování technického stavu silničních mostů přes Vltavu. Opravovat se bude Libeňský i Barrandovský most

3. leden 2022

Pražští silničáři končí s diagnostikou stavu velkých mostů přes Vltavu. Mezi posledními teď odborníci v laboratořích prověřují vzorky z Mánesova mostu. Vše by mělo být hotové na jaře, aby magistrát mohl vypracovat časový plán všech důležitých oprav. Už teď je jisté, že letos například začne hlavní část rekonstrukce Barrandovského mostu, nejvytíženější dopravní stavby v Česku.

Čtěte také

Barrandovský most spojuje městské části Praha 4 a 5 a je součástí městského okruhu. Denně tu projede víc než 140 tisíc aut. Právě kvůli významu pro dopravu v Praze by dělníci měli při rekonstrukci pracovat za provozu, říká mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková: „V plánu je, že bychom chtěli tu dopravu regulovat co nejméně. To znamená zachovat tři jízdní pruhy v obou dvou směrech, horní stavba bude rozdělena do několika let, abychom zachovali maximální možnou průjezdnost.“

Barrandovský most (ilustrační foto)

I kvůli tomu se loni silničáři věnovali pracím na možných objízdných trasách. Víc než rok už dělníci opravu Barrandovského mostu připravovali také mimo silnici. „Byla rekonstruovaná spodní stavba, tedy základy, pilíře. Aktuálně má stavební povolení a soutěžíme zhotovitele, někdy na konci ledna  budeme vědět i přesný harmonogram,“ doplňuje náměstek pro dopravu Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě.

Práce jsou naplánované až do roku 2026. Předběžný harmonogram ale počítá s tím, že by se zhruba na rok mohly přerušit kvůli stavbě nového Dvoreckého mostu. Dělníci by měli na začátku roku začít taky se stavbou lávky mezi Holešovicemi a Karlínem. Opravy stávajících velkých mostů chce Technická správa naplánovat přibližně v polovině roku. 

Libeňský most jako jedna z prvních oprav

Mezi prvními opravami by měl podle Adama Scheinherra přijít na řadu Libeňský most. „Je nyní finalizovaná zakázka na design and build, ten zhotovitel nám nabídne jak doprojektování rekonstrukce mostu, tak i samotnou stavbu.“ Stavební firmu by měl magistrát vybrat během ledna, nebude ale pracovat jen na konstrukci Libeňského mostu. 

„Přes záplavové území Rohanského ostrova vznikne úplně nový most, aby se snížila hladina Vltavy, nová retenční nádrž, proplachovací kanál. A budou upravena protipovodňová opatření, a vlastně dojde k rekonstrukci celé komunikace od Manin až po Palmovku.“ V rozpočtu na letošní rok je na přípravné práce rekonstrukce Libeňského mostu vyhrazených bezmála 40 milionů korun.

Libeňský most
autoři: Adam Bejšovec ,
Spustit audio