Historické tramvaje doplnila v Praze i autobusová linka K. Dopravní podnik ji vypravuje o víkendech
Nadšenci pro městskou hromadnou dopravu můžou v Praze jezdit historickou autobusovou linkou. Dopravní podnik vůbec poprvé vypravuje do ulic pod označením K vozy, které už běžně v provozu vídat nemůžeme. Autobusy tak nově doplňují speciální tramvajové retro linky 41 a 42.
Zatím bude na historické lince K jezdit šest autobusů z přelomu tisíciletí, které si většina cestujících bude pamatovat ještě z provozu na běžných linkách. Třeba jako vysokopodlažní červenobílá Karosa, která vyjela na první testovací jízdu.
„V tuhle chvíli máme dvě dvanáctimetrové vysokopodlažní Karosy, k nim máme dvě kloubové a tu flotilu doplňují už i dva nízkopodlažní autobusy. Budou se střídat a občas budou nasazovány i muzejní exponáty,“ říká technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Šurovský.
Okružní trasa začínající i končící v obratišti na Strahově částečně kopíruje tu, kterou jezdil vůbec první trolejbus v Praze. Spoje tak budou jezdit kolem Muzea MHD u Vozovny Střešovice nebo přes zastávku U Matěje, kde trolejbus od třicátých do padesátých let minulého století končil. A to pod stejným označením jako nová retro linka.
„Našim cílem bylo, aby se nepletla s běžnými linkami, protože na ní bude platit zvláštní tarif. Písmeno K, to byla první trolejbusová linka, která vedla na tu konečnou U Matěje, a i té první trolejbusové lince předcházela linka autobusová, už od prvního července 1930 jezdila na Hanspaulku,“ dodává.
V některých místech bude navíc možné z historického autobusu přestoupit i na retro linku tramvaje. Autobusy budou stejně jako tramvaje jezdit o víkendech, v létě i ve středu. Cestující si na jízdu musí koupit speciální lístek.
Muzeum MHD chce do budoucna flotilu autobusů rozšířit. O jaké vozy? Poslechněte si v reportáži.
Související
-
Trolejbusy i historická tramvaj K2. O pražském provozu s technickým ředitelem DPP Janem Šurovským
Tramvajové pokrytí Prahy se stále zlepšuje, ať se jedná o opravy stávajících kolejí, nebo výstavbu nových tratí. Nejen o tom mluvil v pořadu K věci technický ředitel DPP.
-
Dopravní podnik opravuje tramvajovou trať mezi Podolím a Modřany. Výluka potrvá do poloviny května
Několikatýdenní výluka mezi stanicemi Podolská vodárna a Sídliště Modřany začala v sobotu 1. dubna. Dopravní podnik trať modernizuje.
-
Dopravní podnik řeší nedostatek místa pro tramvaje. Vozovna v Hloubětíně Praze chybí
Víc tramvají než míst ve vozovnách, takový problém trápí Dopravní podnik hl. m. Prahy. Některé vozy proto musí nocovat třeba na provizorní ploše v Hostivaři.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Více lajků než Langšádlová? Sto dní hájení Ženíškovi nikdo z TOP 09 nedá, soudí politolog Just
-
Malina je v konkurzu. Skoro 3000 klientů solárního holdingu se tak od něj fotovoltaiky nedočká
-
Po Martínkovi míří na genovou terapii Míša. Extrémně drahý zákrok má v USA zdarma
-
Česká firma dodala první simulátor pro piloty stíhaček F-16. Ukrajina si možná zažádá o další