Dost bylo Mrázovek?

26. srpen 2004

Ekologičtí aktivisté v souvislosti s otevřením pražského tunelu Mrázovka opět vystoupili s kritikou plánované výstavby dalších částí vnitřního automobilového okruhu. Sdružení Ateliér pro životní prostředí tvrdí, že Mrázovkou musí výstavba vnitřního okruhu města skončit. Na severozápadě musí být podle sdružení prioritou stavba vnějšího obchvatu mezi Ruzyní a Březiněvsí.

Magistrát však chystá stavbu podzemního úseku od ústí Strahovského tunelu v Praze 6 pod Letnou a Stromovkou ke křižovatce Pelc-Tyrolka v osmé městské části. Objezd památkové rezervace lze řešit levným místním obchvatem Letné, a nikoli velkokapacitním spojením Strahovského tunelu s proseckou radiálou, uvedla předsedkyně sdružení Jiřina Juláková v prohlášení, které dnes obdržela ČTK. Sdružení bude i nadále proti dopravním stavbám, která budou přivádět automobily do obytných území, dodala. Aktivisté zpochybňují tvrzení, že vedení automobilové dopravy v tunelech je ekologické. "Emise nezmizí, pouze se zkoncentrují u portálů a výdechů vzduchotechniky," sdělila ČTK Petra Kolínská z koalice občanských sdružení SOS Praha. Tunely podle ní navíc nevyřeší dopravní situaci v ulicích, kterými automobily do podzemí jezdí. Pokud by vedla v tunelu pražská severojižní magistrála, provoz v Ječné, Žitné, nebo Vinohradské ulici by se nesnížil, upozornila Kolínská. Ateliér pro životní prostředí dokončení tunelu Mrázovka uvítal, jeho řešení však považuje za příliš náročné. Sdružení prosazovalo to, aby byl spolu s navazující silnicí méně významnou komunikací, uvedla Juláková. Ačkoli zástupci magistrátu tvrdí, že tunel patří k nejbezpečnějším v Evropě, podle Julákové tomu tak úplně není. Levý jízdní pruh, obecně považovaný za rychlý, slouží ze směru z Prahy 6 k odbočení do Radlické ulice, kde jsou semafory, upozornila. Sdružení prosazovalo řešení s obvyklým odbočováním doprava, dodala.

Spustit audio