Dopravní opatření v hl. m. Praze platná od 25. 9. 20002

23. září 2002

S ohledem na stále uzavřené úseky linek metra v centrální části města a nutné zajištění náhradní dopravy povrchovými spoji MHD je nezbytné i nadále trvat na maximální preferenci MHD v takovém rozsahu, aby bylo pokud možno zcela vyloučeno zdržení na těchto spojích. Prověření všech potenciálních možnosti zprovoznění dosud uzavřených komunikacích ukázalo, že za současné dopravní situace poptávka na některých komunikacích až několikanásobně převyšuje jejich kapacitní možnosti. Proto je možné zprovoznit pouze některé komunikace, kde buď nedochází k přímému střetu individuální automobilové dopravy (IAD) s linkami MHD, případně je možné přijmout opatření, která dopady těchto střetů minimalizují včetně zajištění přímého řízení a dohledu Policií ČR.

S ohledem na tyto skutečnosti bude pro IAD od středy 25. 9. 2002 otevřen v neomezeném provozu Jiráskův most a Rašínovo nábřeží včetně části Podolského nábřeží mezi Vyšehradským tunelem a ulicí Podolskou. Současně s tímto zprovozněním bude možnost využívat i Vnislavovu ul. mezi Rašínovým nábřežím a ul. Libušinou, Libušinu ul. a jednosměrně také ul. Svobodovu od Rašínova nábřeží k Vyšehradské. Pro vyloučení negativních dopadů na provoz MHD bude nadále uzavřen tento úsek ve směru od Nuslí. Pro veškerou dopravu vyjma tramvajového provozu se od středy 25. 9. 2002 uzavře Palackého most. Uzavřeny zůstanou boční vjezdy od Podskalské na nábřeží, výjezd z Trojanovy ulice a ulice Resslova od Gorazdovy k nábřeží. Zákaz vjezdu na Palackého most bude platit rovněž pro vozidla dopravní obsluhy a vozidla s ?kartou D?. Nadále nebude možné využít ul. Žitnou a ul. Ječnou jako spojení mezi Jiráskovým mostem a ?Magistrálou?, protože otevření tohoto průjezdu by znamenalo zásadní střet IAD se spoji MHD v oblasti Karlova náměstí, kde zejména křižovatka s Resslovou ulicí je na hranici kapacity pouze pro tramvajové spoje již v současné době. Z těchto důvodů není umožněn ani výjezd z Myslíkovy ul. na Masarykovo nábřeží na křižovatce u Mánesa. Světelná signalizační zařízení budou přeprogramována tak, aby nedocházelo ke kumulaci vozidel na nově otevřených komunikacích a ve Vyšehradském tunelu a na křižovatkách Výtoň, Palackého nám. a Jiráskovo nám. bude provoz rovněž usměrňován Policií ČR. Nadále zůstávají v platnosti povolení karty typu D vydávané krizovým centrem Magistrátu hl. m. Prahy. Od středy 25. září 2002 nebude průjezdná Malá Strana rovněž z důvodů nezbytné preference tramvajové dopravy. Fyzické zátarasy budou znemožňovat průjezd IAD při ústí Karmelitské ulice do Malostranského náměstí. K lokálním omezením dojde také v oblasti křižovatky ulic Újezd a Vítězná. Příjezd pro dopravní obsluhu na Malostranské nám. bude možný ulicí Valdštejnskou a na druhou část Malé Strany v okolí Tržiště a Hellichovy ulice Újezdem a Karmelitskou ulicí. Jako další bude zprovozněn ve stejném termínu Libeňský most. Pro hladký provoz MHD bude zaveden jednosměrný provoz v Dělnické ulici od křižovatky s ul. Komunardů k Libeňskému mostu a obráceně od této křižovatky ke křižovatce Osadní. Toto opatření by mělo vyloučit tranzitní dopravu z Dělnické, kudy je zajišťováno v podstatě jediné tramvajové spojení ze severovýchodní části do centra města. Pro IAD se tak otevírají dvě základní trasy, a to ulicí Jankovcovou a ulicí Jateční. Případné možné negativní dopady na provoz tramvajové dopravy v Zenklově ulici budou řešeny dozorem Policie ČR v kritických úsecích. Významné ulehčení dopravní situace v jižní části Prahy přinese otevření Strakonické ulice ve všech čtyřech jízdních pruzích rovněž ve středu 25. září 2002. Komunikaci vážně poškozenou srpnovou povodní se tak podaří otevřít v extrémně krátkém čase. V průběhu dnešního večera nebo nejpozději zítra ráno poskytneme mapu dotčených částí Prahy s vyznačením všech aktuálních dopravních opatření.

Logo
Spustit audio