Do nejzapadlejší vlakové stanice ve Středních Čechách se jede tři hodiny
Pokud se například krajský úředník rozhodne vydat na inspekční cestu do Rožmitálu pod Třemšínem a vybere si vlak, musí si na cestu vyhradit necelé tři hodiny. Pokud nenastoupí do rychlíku, který jede přes Beroun do Českých Budějovic, bude muset ve Zdicích přestupovat. Podruhé ho čeká přestup v Březnici.
Železniční trať z Rožmitálu pod Třemšínem do Březnice postavili v roce 1899 a měří celkem 9 kilometrů. Až do roku 1918 ji provozovala Rakouská císařskokrálovská státní dráha a potom byla zestátněna, přesněji řečeno přestátněna na československé státní dráhy. Přestože na celém úseku jsou jen tři zastávky, Zadní Poříčí, Oslí a Skuhrov, měla kdysi dokonce odbočku do Předního Poříčí.
Je skoro zázrak, že tak malou trať v posledních letech nezrušili. Slouží totiž jen pár lidem, protože i nádraží v Rožmitále je na samém kraji města a autobusy jsou pro místní pohodlnější. Provoz na dráze je tak naprosto minimalistický. Dá se říct, že všechno zastane jediný člověk. I tak se ale místní trať pyšní integrací do dopravního systému a nese označení S67.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.