Do Královéhradeckého kraje se po covidové pandemii znovu vrací turisté. Kam se vydávají nejčastěji?

25. srpen 2023 07:23

Královéhradecký kraj za prvních šest měsíců letošního roku navštívilo 700 tisíc turistů. Poprvé tak jejich počet překonal poslední předcovidový rok 2019. Necelá čtvrtina návštěvníků kraje přijela ze zahraničí. V porovnání s dobou před covidem je jich ale stále ještě méně, než jsme byli zvyklí. Podrobnosti zjišťovala reportérka Naďa Kverková.

Český statistický úřad zveřejnil data zaměřená na cestovní ruch v jednotlivých krajích, jak si vede Královéhradecký kraj?
V celé České republice se za druhé čtvrtletí, tedy od dubna do června, ubytovalo 5 milionů a 800 tisíc hostů.

Čtěte také

Trend je oproti minulému období vzrůstající a týká se všech krajů. Nejvíce turistů přijelo do Karlovarského kraje, do Prahy, Olomouckého kraje, a Královéhradecký je hned na čtvrtém místě.

Pokud bychom ale hovořili pouze o cizincích, tak nejvíc jich samozřejmě navštívilo Prahu a náš region je v polovině pomyslné tabulky na sedmém místě. Nejvíce návštěvníků v našem kraji zavítá na tradiční destinace, tedy do Českého ráje a v Krkonoších potom návštěva Sněžky.

Kdo má rád Krkonoše a váhá, kam vyrazit, protože by chtěl navštívit méně známá místa, tak doporučuji web Neznámé Krkonoše.cz, kde objevíte opravdu velmi zajímavé tipy na výlety, kde nebude tolik lidí.

Jaké akce na podporu cestování připravila pro letošní rok královéhradecká pobočka Centrály cestovního ruchu pro naše - tedy české turisty?
Letošní hlavní akcí pro naše turisty je soutěž, nebo chcete-li hra s názvem Po stopách tradičních řemesel.

Čtěte také

Je tu celkem 22 zastavení, namátkou uvedu třeba pevnostní kovárnu v Josefově, větrný mlýn v Borovnici, Podorlický skanzen v Krňovicích nebo Labyrint Divadla Drak v Hradci Králové.

Pro účast ve hře stačí nasbírat do karty pět samolepek, soutěž není omezena časově, pouze množstvím výher, které jsou k dispozici.

Jakou dostávají na centrále zpětnou vazbu přímo od turistů, říká marketingová manažerka Lucie Rolová. „Lidé na hru reagují velice pozitivně, již jsme několik cen vydali. Mezi cenami máme například stavebnici Merkur nebo keramické hrnečky. Je možnost si také sestavit loutku z Divadla Drak.“

Jakými akcemi se snaží královéhradecká pobočka Centrály cestovního ruchu přilákat do Královéhradeckého kraje více zahraničních turistů?
Tím hlavním jsou prezentace pro zahraniční novináře, kteří jsou centrálou k nám do kraje pozváni. Projedou konkrétní místa a potom o nich napíšou, nebo v případě rozhlasu či televize odvysílají reportáže ve svých zahraničních médiích.

Čtěte také

Koncem března se konal press trip po Náchodsku a Broumovsku, který byl mimo jiné zaměřen na online rezervační systém v Adršpašských skalách. Aby sem zkrátka zahraniční turisté nepřijížděli takzvaně na blind a nebyli potom zklamáni, že se do skal nedostanou."

Jaké další možnosti nabídla centrála zahraničním novinářům opět přiblíží marketingová manažerka Centrály Lucie Rolová. „Další press trip byl v duchu trávení aktivní dovolené. Takže novináři měli možnost projet si trutnovské traily, Labskou stezku na kolech a další věci. Zpětná vazba byla skvělá, novináři byli nadšeni a tomu odpovídaly i obsahy jejich článků."

autoři: Naďa Kverková , baj
Spustit audio

Související