Dlouho plánovaná oprava Barrandovského mostu začne v květnu. Řidiče neminou dopravní omezení

8. únor 2022 14:19

Velká rekonstrukce Barrandovského mostu by měla začít v první polovině května. Počítá s tím předběžný plán pražského magistrátu. Po nejvytíženější dopravní stavbě v Česku projede denně víc než 140 tisíc aut, na zásadní rekonstrukci čeká několik let. Ta je přitom kvůli technickému stavu nutná. Co budou dělníci dělat a na co se musí připravit řidiči, to zjišťoval reportér Adam Bejšovec.

Čtěte také

Konstrukce mostu je z 80. let a tomu odpovídá i technický stav. Most není rizikový, ale běžně se u takových staveb rekonstrukce provádí třeba po dvaceti letech, Barrandovský most tedy přesluhuje a přitom je to předpjatá konstrukce. Tedy technologie, která na sebe od pádu mostu v italském Janově v roce 2018 poutá pozornost. Předpjatá ocelová lana, která jsou pro most zásadní, jsou totiž nejen při zatékání náchylná k poškození.

„Během diagnostiky, která v posledních letech probíhala velice podrobně, jsme na několika místech objevili, že ta lana jsou zkorodovaná. Proto je bezpodmínečně nutné, abychom k té rekonstrukci přistoupili,“ vysvětluje náměstek pro dopravu Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě. Podle něj ale výsledky diagnostiky ukázaly, že úroveň poškození ocelových lan není taková, aby bylo nutné most uzavřít.

Barrandovský most

Barrandovský most je pro provoz v Praze zásadní, doprava se sice omezí, ale ne v takovém rozsahu, jak by se mohlo zdát. Už vloni silničáři pracovali na řadě míst ve městě právě proto, aby byly připravené objízdné trasy. Podle mluvčí Technické správy komunikací Barbory Liškové uzavírku mostu neplánují. 

Jako první by ještě letos měli dělníci začít s vybudováním nové nájezdové rampy ze Strakonické ulice. Přesný harmonogram a dopravní omezení i vyznačení jízdních tras oznámí město v dalších týdnech. Technická správa komunikací vyhodnocuje nabídky firem, které by měly rekonstrukci provést.

autor: Adam Bejšovec
Spustit audio