Dělníci začínají opravovat Barrandovský most. Rekonstrukce potrvá pět let

29. září 2020 12:49

Denně po něm projede víc než 144 tisíc aut - to dělá z Barrandovského mostu nejvytíženější silnici v Praze. Teď ho dělníci začínají opravovat. Most je totiž podle pražského magistrátu celý ve špatném stavu.

Dělníci začnou opravou pilířů a spodní části mostu z 80. let. Tu očistí, odstraní některé nesoudržné části betonu a vyspraví trhliny. Staveniště už je nachystané v Modřanské ulici, kde stojí tři pilíře. Pracovat ale budou muset dělníci i pod hladinou Vltavy. „Tam se budou pohybovat dělnicí zejména na pontonech, ale budou využity i práce potápěčů, které musí zkontrolovat stav pilířů pod hladinou,“ říká mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

První část prací potrvá do Vánoc, podle Technické správy komunikací skončí den před Štědrým dnem.

Uzavírky nejsou zatím na mostě, ale pod ním. Modřanská ulice je zúžená, auta tam jezdí v každém směru místo dvou, jen jedním pruhem.

Mostovku a vozovku začnou dělníci podle plánu magistrátu opravovat za dva roky na jaře, rekonstrukce by měla trvat do roku 2025. V té době vymění hydroizolaci, do mostu totiž zatéká. Vedení Prahy se podle svých slov snaží už teď zajistit dopravu tak, aby v okolí nezkolabovala.

„To znamená, most nad Růžičkovo roklí je už zrekonstruován, Jižní spojka, Štěrboholská radiála zrekonstruována, sjízdné a nájezdné rampy též na Modřanskou ulici jsou zrekonstruovány,“ popisuje náměstek Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě. V době opravy Praha slibuje, že pro auta zůstanou na Barrandovském mostě ze čtyř jízdních pruhů v každém směru tři.

autoři: Marie Veselá , jp
Spustit audio