Co by pomohlo pražské dopravě, kterou ochromují dlouhé kolony? Patrik Nacher zmiňuje dvě věci

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Poslanec a pražský zastupitel Patrik Nacher

Štěpánka Duchková si tentokrát do pořadu K věci pozvala poslance a pražského zastupitele Patrika Nachera (nestr. za ANO). Zeptala se ho, co by pomohlo pražské dopravě, kterou ochromují dlouhé kolony, nebo jak nahlíží na omezování automobilové dopravy ve prospěch většího prostoru pro chodce a cyklisty.

V hlavním městě je nyní nahlášeno více než sto různých uzavírek a komplikací. Praze by podle Patrika Nachera pomohly dvě věci. „Za prvé by pomohlo to, co všichni slibovali a říkali, že budou dělat lépe, než dělala Adriana Krnáčová, Petr Dolínek a tehdejší vedení – já bych to nazval horizontální koordinace oprav – abyste neopravovali jednu ulici, pak hned tu souběžnou, pak další a pak se hned o půl kilometru dál neopravovala další velmi klíčová ulice, kam byla mezitím svedena doprava. Pak je z toho takovýhle maglajs,“ říká Patrik Nacher.

Něco jiného je koordinace oprav vertikální. Tu podle Nachera město docela zvládá. „Vertikální je, že tu ulici rozkopu jednou vertikálně odshora dolů, to znamená od těch všech trubek, které my ani nevidíme, kanalizace přes natažení optických kabelů až nahoru, kde se vytvoří nějaká zastávka, bezbariérový přechod. To znamená, aby se to udělalo jenom najednou. Tam musím férově říct, že vnímám, že město v tomhle nějakým způsobem funguje, a zejména městské firmy,“ vysvětluje Nacher.

Druhou věcí, která by podle Nachera pomohla pražské dopravě, je následná podoba oprav. „Problém je podle mě také v tom, že je za mě tato koalice taková progresivistická, a ona ty opravy končí tím, že je ta ulice nová, ale ve velké většině zúžená oproti původnímu stavu. To znamená, že se ta ulice otevře, začne fungovat, ale už tam nejsou dva pruhy, ale jeden, třeba. A v tu chvíli vám tam vznikají uzlové body nebo špunty, kde se hromadí auta.“

Základní změnu pak vnímá v tom, jaké téma poslanci komunikují. „Od 90. let všichni nadáváme na kolony, teď se ten narativ posouvá, že nebudeme nadávat primárně na kolony, ale budeme primárně nadávat na řidiče, že nevyužívají MHD. Takže oni to takhle posouvají, že je vlastně v pořádku, že má člověk volbu: buď pojede autem – pohodlně, ale ve frontě, a ať si nestěžuje, nebo nemá jet ve frontě a má jet v MHD. A to nepovažuji za správný přístup politiků,“ dodává na závěr.

S čím se na Patrika Nachera jako člena opozice lidé obracejí? A jak vnímá současnou sociální problematiku města? Poslechněte si celý rozhovor Štěpánky Duchkové s poslancem a pražským zastupitelem Patrikem Nacherem.

autoři: Štěpánka Duchková , ech
Spustit audio