Budoucnost velkých pražských mostů: Dělníci dokončují diagnostické práce

24. duben 2019 09:45

Pražští silničáři dokončují diagnostické práce velkých mostů v hlavním městě. Měřením a dalšími testy zjišťují jejich technický stav. Výsledky mají být známé do konce léta.

Na jejich základě Technická správa komunikací (TSK) vybere nejlepší možné způsoby oprav.

Barrandovský most už bez omezení

Silničáři o prodlouženém Velikonočním víkendu dokončili diagnostické práce na Barrandovském mostě, kvůli kterým museli omezovat provoz. To už by se dál dít nemělo, technici budou v měřeních pokračovat mimo mostní konstrukci. Podle mluvčí TSK Barbory Liškové má první část rekonstrukce začít příští rok.

Opravy Hlávkova mostu do dvou let

Na Hlávkově mostě už silničáři řadu měření provedli, a to včetně zatěžovacích zkoušek. Teď tam prověřují i část konstrukce přes nábřeží Kapitána Jaroše. V červenci by měly být všechny testy dokončené, výsledky by měla TSK mít k dispozici v srpnu. A to i ze stavebně-historického průzkumu. Ten byl nutný, protože most je památkově chráněný. Se začátkem oprav Hlávkova mostu vedení města počítá do dvou let.

V květnu a červnu provedou silničáři zatěžovací zkoušky ještě na Palackého mostu. Jejich výsledky bude ale TSK znát až na podzim. O prázdninách pak ještě prověří i lanový most. A výsledky měření z mostu Legií budou známé nejpozději v červenci.

Budocnost železničního most stále nejistá

Na železničním mostě na Výtoni je situace o něco složitější. Most totiž patří Správě železnic, město se stará jen o lávky pro pěší na jeho stranách. Jedna z nich je už opravená, teď začali dělníci s přípravami oprav té druhé. S těmi začnou v květnu a pracovat budou do září.

O jeho budoucnosti ještě město se Správou železniční dopravní cesty pořád jedná. Jeho technický stav už provozu vlaků nevyhovuje, a i konstrukce je památkově chráněná. A to i proto, že je postavená speciální metodou nýtování. Zatím není jasné, jestli se bude konstrukce opravovat, nebo ji budou muset dělníci rozebrat a nahradit novou. Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra z uskupení Praha Sobě ale existuje víc variant. Třeba taky ta, že by se celý most převezl někam jinam, kde by mohl sloužit dál. Už ale jenom pro pěší. Na jeho původním místě by bylo potřeba postavit most nový.

Spustit audio