Aleš Loprais neodstartoval do 5. etapy. Rallye Dakar pro něj možná končí

7. leden 2016

Český pilot kamiónu Iveco se po včerejší rychlostní zkoušce dostal do velkých problémů. Kvůli technickým problémům do dnešní etapy neodstartoval. Osmé posádce průběžného pořadí tak hrozí, že bude muset z rallye odstoupit.

„Po dojetí do cíle (rychlostní zkoušky) zůstal stát v jedné zatáčce se satelitním telefonem v ruce. Nejspíš problémy s ložiskem. Je téměř půlnoc a stále nedorazil do bivaku. Jeho boj o letošní Dakar se vzdaluje,“ uvedl manažer Buggyry Jan Kalivoda.

Lopraisovi aktuálně hrozí, že pro něj rallye předčasně skončí. „Stále kamión opravují, stojí ve (nadmořské výšce) 3980 m,“ napsal Milan Loprais, manažer týmu InstaForex Loprais a pilotův otec.

Vysoko v horách

Dnes mají závodníci na programu druhou část maratónské etapy, ve které se přesouvají přes hory do Bolívie. „Měli bychom dosáhnout vůbec nejvyššího bodu, na kterém se kamióny letos v rámci Dakaru ocitnou, takže předpokládám, že to bude dobrodružná jízda. Kromě toho pořadatelé vyhrožují, že další úsek pořádně prověří i navigátory, kteří zažijí perné chvilky," uvedl další český pilot kamiónu Martin Macík.

Spustit audio

Více o tématu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.