Pokračuje rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka poblíž Prahy. Provoz na D1 letos neomezí

19. březen 2024 10:00

Dělníci pokračují v opravě nejstaršího dálničního mostu v Česku – mostu Šmejkalka na dálnici D1 nedaleko Mirošovic u Prahy. Na místě stojí od 40. let minulého století. Stavbaři teď museli změnit postup prací, výraznější omezení tak řidiči pocítí příští rok v květnu. Pevnost celé konstrukce budou při pracích monitorovat desítky speciálních čidel.

Čtěte také

U charakteristických mohutných oblouků mostu Šmejkalka teď dělníci odhalili, že nejsou tak pevné, jak čekali. Z oblouků vystupují sloupy, které drží mostovku, tedy vrchní část se silnicí. Ty budou muset dělníci vyměnit a přestavět do jiného uspořádání. Znamená to změnu harmonogramu prací.

„Ve chvíli, kdy jsme zjistili nové parametry těch oblouků, tak jsme náš návrh upravili. A to hlavně s cílem, aby se řidičů dotknul co nejmíň, jenom jsme přeuspořádali ty práce,“ říká Radim Cihlář ze společnosti Strabag.

Bezpečnější a širší

Původně měla zásadní omezení čekat řidiče už v druhé polovině letošního roku. Nakonec se ale skoro o rok odsunou. „Úplné omezení dopravy v režimu 2+2 pruhy bude v květnu roku 2025,“ uvádí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.

Dopravu dělníci svedou na jednu stranu dálnice, na druhé budou pracovat. Most po opravě bude širší asi o osm metrů.

„Most bude bezpečnější, bude tam zpevněná krajnice. S tím, že kdyby se dálnice D1 do budoucna rozšiřovala na šestipruhové uspořádání, tak to umožní převedení provozu 3+3 jízdní pruhy,“ doplňuje Radek Mátl.

Hotovo má být v roce 2027 a stát oprava mostu vyjde zhruba na miliardu a 150 milionů korun.

autoři: Jakub Vik ,
Spustit audio

Související