Jak hospodařit s penězi, plánovat a nenaletět. Nový projekt učí středoškoláky finanční gramotnosti

20. březen 2024 09:30

Pražští středoškoláci budou ve výuce používat novou interaktivní učebnici o finanční gramotnosti. Připravili ji odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Je zdarma k dispozici na internetu. Přímo v hodině už ji vyzkoušeli žáci Střední odborné školy a Gymnázia v pražských Vysočanech.

„Vyučujeme finanční gramotnost v několika předmětech a trošku nám tam chybí systém, ta ucelenost. Finanční gramotnost vnímáme jako důležitou věc, kterou chceme naše budoucí absolventy vybavit do života,“ vysvětluje ředitel školy Josef Ležal.

Právě studenti prvního ročníku novou výukovou metodu otestovali. „Pár otázek už jsem si zkoušel, já jsem nad tím přemýšlel, ale nikdy jsem tomu moc nerozuměl, takže tady mi to ujasní více,“ oceňuje jeden z nich.

Projekt Rozvoj finanční gramotnosti testují studenti a učitelé středních škol

„My děláme téma Léčky a pasti rozhodování. Je tu otázka: Na co byste si určitě neměli půjčovat? A já tam zaškrtnu, že na večeři s novou přítelkyní,“ říká se smíchem další. Interaktivní učebnici budou studenti i učitelé v pilotním testování používat několik měsíců.

„Víme, že obzvláště žáci, kteří mají velmi špatné sociální a ekonomické zázemí, tak nemají peníze na to, aby si kupovali ty motivační knížky za těch 500 korun, jak se mají správně chovat. Naše materiály jsou jim samozřejmě zpřístupněny zadarmo, mohou si je stáhnout do telefonu, tabletu, počítače a pracovat s nimi i doma nebo kdekoliv na cestách,“ přibližuje koordinátor projektu z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Igor Červený.

Postupně by mělo projekt Rozvoj finanční gramotnosti do své výuky zařadit až 60 procent středních škol v hlavním městě. Poslechněte si celou reportáž z výukové hodiny.

Spustit audio

Související